Pages

Wednesday, August 15, 2012

Foto anda boleh masuk dalam iklan Hari Malaysia TM lah... Nak tau macam mana?

Foto anda boleh masuk dalam iklan Hari Malaysia TM lah... Nak tau macam mana?

Klik Gambar untuk maklumat lanjut.



Masa paling sesuai untuk mengeratkan silaturahim?


Masa paling sesuai untuk mengeratkan silaturahim? SEKARANG.
Nak tahu apa yang berlaku? Saksikan webisod-webisod seterusnya. Raya ini, Eratkan Lagi kemesraan dengan orang-orang yang anda sayangi


Iklan | Raya dah nak dekat, jom hantar kad Raya... Special ni!

Raya dah nak dekat, jom hantar kad Raya... Special ni!


Friday, August 10, 2012

Cara periksa bearing tayar dan tie rod

Bagaimana caranya untuk memeriksa bearing tayar dan tie rod kereta anda samaada perlu ditukar atau sebaliknya. Pertama sekali jack kereta anda kemudian goyang tayar anda kekiri atau kekanan untuk periksa tie rod dan goyang keatas dan kebawah untuk periksa bearing.

Wednesday, August 8, 2012

Padang Kota Lama, Pulau Pinang


Padang Kota merupakan satu kawasan di bandaraya George Town. Ia terletak di dalam kawasan parlimen Tanjung. Padang Kota terbahagi kepada dua bahagian iaitu Padang Kota Lama dan Padang Kota Baru. Di sini beberapa acara penting selalu diadakan seperti sambutan hari kemerdekaan, Sambutan Tahun Baru, dan acara santai yang lain.
Padang Kota menghadap ke arah laut. Dari Padang Kota , pengunjung dapat melihat Jambatan Pulau Pinang yang menghubungkan kawasan pulau ke tanah besar dengan jelas dan juga feri Pulau Pinang berselisih membawa penumpang dan kenderaan dari Pangkalan Sultan Abdul Halim ke

Monday, August 6, 2012

Manusia terpantas didunia tahun 2012

Usain Bolt merupakan manusia paling pantas dimuka bumi kerana memenangi emas dalam acara 100m Sukan Olimpik 2012 dengan menghasilkan rekod baru 9.63 saat, di Stadium Olimpik London

Bolt, 25, muncul sebagai

Perkhidmatan Feri Pulau Pinang


 Sejarah & Asal Usul Penubuhan
Perkhidmatan feri pertama di Pulau Pinang bermula sejak tahun 1894 oleh seorang pengusaha persendirian, Encik Quah Beng Kee dan saudara-saudaranya (Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang, 1981). Walau bagaimanapun, reka bentuk feri pada masa itu bukan seperti yang dapat disaksikan pada hari ini, feri pada masa itu hanya merupakan lanci-lanci kecil yang menggunakan kuasa wap untuk berjalan (Mahanum Ghazali, 1995)....

Wednesday, March 21, 2012

Sejarah Kumpulan Wings

Wings merupakan sebuah kugiran rock yang berasal dari Malaysia dan ditubuhkan sekitar 1980-an.

 

Sejarah

Sejarah penubuhan WINGS bermula pada sekitar tahun 1985 di Sekolah Menengah Sri Ampang di Kuala Lumpur. Di situ empat orang anak muda yang masih menuntut bergabung tenaga membentuk sebuah pancaragam sekolah.

Teori Domino - Wings 1990

Pada sesiapa yang zaman remajanya sekitar 1990 pastinya mengetahui apa itu Teori Domino. Teori Domino ialah album studio rakaman kumpulan Wings yang dikeluarkan pada tahun 1990,

Kepada yang tidak tahu Lagu Sejati yang meletup adalah dari album ini... Diantara lagu-lagu yang dimuatkan didalam alabum tersebut ialah seperti dibawah.... Scroll bawah lagi untuk dengar atau download lagu-lagu album teori domino ini.... Jom Tengok....

Thursday, March 1, 2012

Kenapa Temperature Kereta Naik?

Sekadar Hiasan

Pernahkah anda mengalami situasi temperature kereta anda naik secara tiba-tiba? Ini bukanlah satu perkara yang boleh dipandang remeh jika ianya berlaku.Antara salah satu faktor temperature kereta anda naik ialah kerana:-

Saturday, February 11, 2012

Sejarah Pembinaan Menara Kuala Lumpur

Menara Kuala Lumpur ialah sebuah menara terletak 515 meter dari aras laut dengan ketinggian 421 meter. Menara Kuala Lumpur terletak di kemuncak Bukit Nanas 94 m dari aras laut. Menara Kuala Lumpur telah dirasmikan oleh Bekas Perdana Menteri Malaysia iaitu Tun Dr. Mahathir bin Mohamad pada 1 Oktober 1996.

Pembinaan Menara Kuala Lumpur dilaksanakan dalam 3 fasa pembinaan. Fasa pertama dimulakan pada Oktober 1991 sehingga 15 Ogos 1992. Fasa kedua pula bermula pada 12 Julai 1992 dengan pembinaan ditumpukan pada tapak menara dan tingkat bawah tanah. Kerja-kerja asas pembinaan dan aktiviti penanaman cerucuk selesai pada 15 April 1993.


Pengkalan Lumpur Nama Asal Kuala Lumpur

Sejarah moden Kuala Lumpur bermula pada 1850-an, ketika ketua Melayu Klang, Raja Abdullah,[10] mengupah buruh Cina untuk membuka lombong timah yang baru dan lebih besar.[11] Mereka tiba di kuala Sungai Gombak dan Sungai Klang untuk membuka lombong di Ampang.[11]

Thursday, February 2, 2012

Petua Demam Panas Dan Sawan Tarik

Petua Demam Panas & Sawan Tarik
Tanda-tanda demam panas

1. Suhu badan 37°C dan ke atas.

2. Badan dan kepala panas, tapi tangan dan kaki sejuk dan pucat. Bibir kebiru-biruan.

3. Badan tak berpeluh. Kaki dan tangan sejuk.. badan panas, kepala panas. (kalau tangan, muka, kaki dah biru tu cepat2 bawa klinik/hospital..)

4. Kalau anak kecil, merengek je... sebab badan tak selesa...

Apa perlu buat kalau anak demam panas?

Tuesday, January 31, 2012

Hantu Kak Limah Kena Samun

KUALA LUMPUR: Pelakon watak Hantu Kak Limah dalam filem komedi seram Hantu Kak Limah Balik Rumah, Dalimawati Ismail cedera lengan kiri selepas disamun di lampu isyarat berhampiran Stadium Bukit Jalil, di sini, kelmarin.
Kejadian berlaku pada jam 8.30 malam ketika aktres berusia 55 tahun itu memandu Toyota Vios bersendirian untuk pulang ke rumahnya di Puchong selepas tamat sesi penggambaran di Gombak.


Menurutnya, sebaik berhenti di lampu isyarat berhampiran Stadium Bukit Jalil yang bertukar merah, tiba-tiba dia terdengar dentuman pada bahagian kiri keretanya.

“Pada mulanya saya sangka kereta saya dilanggar. Pada masa sama, saya melihat dua lelaki bermotosikal memecut meninggalkan kawasan itu dan seorang daripada mereka memegang beg tangan saya.

“Kemudian, lengan kiri saya terasa pedih dan mendapati ia berdarah akibat terkena serpihan cermin kereta yang dipecahkan. Ketika itu baru saya sedar menjadi mangsa samun,” katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Be the 1st to share d news over Twitter & Facebook & be rewarded! & remember to tell your friends about #ChurpChurp

Be the 1st to share d news over Twitter & Facebook & be rewarded! & remember to tell your friends about #ChurpChurp

The fastest pit crew in F1 got their title through hardwork and a little dose of fitness #PETMOS

The fastest pit crew in F1 got their title through hardwork and a little dose of fitness #PETMOS

Senarai Juara Lagu AJL 1986-2012

1986:
Tajuk: "Sekadar di Pinggiran"
Artis: Francesca Peter
Gubahan: Manan Ngah
Lirik: Lukhman S.
Album: Sekadar Di Pinggiran (1986)

1987:
Tajuk: "Menaruh Harapan"
Artis: Zaiton Sameon
Gubahan: A. Ali
Lirik: Habsah Hassan
Album: Menaruh Harapan (1987)


1988:
Tajuk: "Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu"
Artis: Ramlah Ram
Gubahan: Ahmad Nawab
Lirik: Wielid
Album: Kau Kunci Cintaku (Dalam Hatimu) (1988)

Sejarah Anugerah Juara Lagu AJL

Pada asasnya, Juara Lagu diperkenalkan sebagai rancangan yang mempunyai format penerbitan yang mudah agar senang difahami dan diikuti penonton. Anugerah Juara Lagu bermula pada tahun1986 dan telah berjaya menambat hati ramai penonton buat bertahun-tahun. Datuk Ahmad Merican yang ketika itu Pengurus Rancangan TV3 adalah perintis kepada rancangan Muzik Muzik yang mula disiarkan pada hari Ahad, 2 Mac 1986 pukul 8.30 malam. Dari lagu-lagu yang dicalonkan dalam Muzik-Muzik itulah yang akan dibawa dan disaringkan ke peringkat seterusnya.

Monday, January 30, 2012

LANGKAH KESELAMATAN KETIKA KILAT SERTA RIBUT PETIR

LANGKAH KESELAMATAN KETIKA KILAT SERTA RIBUT PETIR

1.Kilat berlaku sebelum,semasa dan selepas hujan.

2.Ambillangkahkeselamatanapabilakilatberlaku 6 batu (9.6km) dari tempat kita berada. Untuk mengira jarak kilat gunakan teknik "FlashtoBang" (KilatkeGuruh). Kiraan 5 saat dari masa kilat kelihatan dan guruh kedengaran ialah jarak 1 batu.(10saat=2batu,20saat=4batu,30saat=6batu). Sekiranya tempoh antara kilat dan guruhi alah kurang daripada 30 saat, langkah keselamatan berikut hendaklah diambil.
 
Copyright 2009 Tahu Ke Anda?. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan